دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

تولید محتوا راهکار مطمئن در بازاریابی و فروش اینترنتی کسب و کار خرد و خانگی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

(بخش اول: تولید راهنمای محصول)


در کسب و کارهای خرد وخانگی از آنجایی که سکوی فیزیکی جهت بازاریابی و فروش بسیار با مشکل مواجه است. لذا فضای اینترنتی و مجازی می تواند راهکاری بسیار مناسب برای پوشش این خلاء در کسب و کارهای کوچک باشد.

 

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی


گزارش های آماری در سال 2018-2017 نشان می دهد طی 5 سال اخیر تراکنش آنلاین از 570 میلیون تومان درسال 1392 به 1/1 میلیارد تومان در کشور ایران رسیده و کاربران اینترنت در موبایل از 7 میلیون تومان در سال 1393 به 62 میلیون تومان در سال 1397 رسیده اند که نشان می دهد که بازار اینترنتی و مجازی با چه شیب تندی در حال پیشرفت می باشد.


البته پراکنش و رواج این بازار درتمام کشوربه صورت متوازن نبوده و در تهران بعنوان بالاترین و پر مخاطب ترین بازار تا سیستان و بلوچستان بعنوان کم مخاطب ترین بازار می توان دریافت کرد که پراکنش متوازنی در بازار مجازی وجود ندارد ولی آمار و ارقام نشان از پیشرفت و جامعیت این بازار به طور قطع در دهه آینده می دهد.


بازار مجازی جزء لاینفک بازارهای مورد توجه کسب و کارهای خرد وخانگی می باشد که از آنجایی که از عوامل مهم بازاریابی و فروش مجازی در این نوع از کسب و کارها تولید محتوا می باشد در این مقالات سعی گردیده به صورت نظامند و گام به گام به مبحث تولید محتوا بپرازد..

 

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی


اینکه از میان آگاهی مردم از تولیدات خانگی تا مرحله ای که مردم خریدار محصولات ما گردند و فروش اتفاق بی افتد. چه مراحلی و چه محتواهایی می بایست صورت پذیرد. از دیدگاه محتوا به آن می پردازیم.


به نظر می رسد یکی از مهمترین وظیفه محتوا، آگاهی رسانی باشد که در دل این آگاهی رسانی می بایست ویژگی های محصول و مزایای آن نیز بیان گردد.


در واقع شاید بتوان گفت اولین محتوایی که برای هر کسب و کاری شاید لازم به نظر برسد تهیه راهنمای محصولی است که بگوییم که چرا باید مصرف کننده محصول ما را انتخاب نماید.

بخش 2 این مقاله را از اینجا بخوانید
از آنجایی که شاید راهنمای محصولی مهمترین و ابتدایی ترین گام تولید محتوا در شبکه مجازی باشد. با نگاهی دیگر میتوان دریافت که قبل از تولید هر محصولی به دلیل آنکه جهت فروش به پاسخ این سوال نیاز داریم می بایست قبل از تولید به آن فکر کرده و پاسخ به این سوال را بیابیم و در صورتی که به جواب مطمئن از آن نرسیدیم ، تولید را آغاز ننماییم.

 

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی


پس راهنمای تولیدی را بانگاه آگاهی بخشی به مشتری می بایست در قالب چند جمله در کنار محصولات خود قرار دهیم. و این محتوا را با زبان های مختلف در قالب متنی ، بروشوری ، تصویری ، صوتی در اختیار مشتریان قرار دهیم تا در صورت نیاز مشتری ، منجر به خرید گردد.


پس نکته دوم و مهم آن است که آن ویژگی ها حتما می بایست به یک نیاز مشتری پاسخ دهد تا سبب خرید مشتری گردد .


پس برای هر کالایی در گام اول تولید محتوا، یک راهنمای محصولی تهیه نمایید. و این امر حتی المقدور قبل از تولید ، انجام پذیرد. و به دیگر زبان قبل از تولید به فکر بازاریابی و فروش محصول خود چه در فضای فیزیکی و خصوصا در دنیای امروزی در فضای دیجیتال باشید.

 

بخش 2 این مقاله را از اینجا بخوانید


نویسنده: دکتر میرمهیار میرصالح پور
رئیس هیئت مدیره شرکت یاس نوین پارسه

 

در شبکه های اجتماعی منتظر نظرات سبز شما هستیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی