دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

استفاده از استراتژی بازی شطرنج در بازاریابی محتوایی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس و مشاور اقتصادی
امروز اهمیت بازاریابی محتوایی بر هیچ کس پوشیده نیست و کسی نیست که بگوید من در حوزه دیجیتال نیازی به محتوا ندارم. اما محتوا به تنهایی مشکلی را حل نمی کند. استراتژی دخیل بر نحوه ارائه محتوا هر چه دقیق تر باشد آثار آن به مراتب بزرگتر و بهتر است. چرا که ما با مخاطبی طرف هستیم که احساساتش بر تصمیمات عقلاییش ارجح تر است.


درسی که از شطرنج گرفته می شود این است که یک شطرنج باز حرفه ای تنها به حرکات خودش نگاه نمی کند بلکه می بیند که حرکت اون چه تاثیری بر حرکات حریف او دارد و هر حرکتی که بخواهد انجام دهد چند حرکت بعدی حریف خود را پیش بینی می کند. در اینجا حریف همان مشتری است که مبارزه ما در بازارهای اشباع شده امروزی است که آن مشتری را به سمت خودهدایت نماییم.


اما بهترین حرکت ما چیست ؟smiley

استراتژی بازی شطرنج در بازاریابی محتوایی
 

اگر ما تنها به مشتریان دست به نقد خود بپردازیم و از ارائه خدمات به مشتریان بالقوه خود باز بمانیم همانند کسی هستیم که در حرکت مهره شطرنج خود به عکس العمل حریفان توجه ننموده است و فرصت را به رقیب داده تا بهترین موقعیت را در زمین بازی به دست آورد.


بازاریابان باید شانس بازارهای بالقوه را از دست ندهد و با ارائه خدمات رایگان, آزمایشی انجام شد و فردی یک برند تازه در حوزه تولیدات ادویه جات بود و یک ایده مناسب در بازار با پیش بینی چند گام بعدی نمود او بسته بندی های خود را به رایگان در اختیار یکی از بزرگترین و معروفترین کلاس های آشپزی آن شهر داد و درخواست نمود که از آن در کلاس خود استفاده نمایند.


برای آنکه متخصصان آینده که در حال آموزش بودند با این برند آشنا گردند و همه آن افراد در آینده وقتی مورد مطالعه قرار گرفتند مشاهده گردید که از همان برند ادویجه جات در آشپزخانه، رستوان و حتی خانه خود استفاده می نمایند.

استراتژی بازی شطرنج در بازاریابی محتوایی
 

این ایده کوچک با صبر و نوع پیش بینی بازار دست شکل میگیرد.


در روز جهانی شطرنج بر آن شدیم از این بازی فکری و جذاب درس هایی را استخراج و آن را با بازاریابی پیوند دهیم، باشد که بتواند کمک حال تولیدکنندگان حوزه های مختلف در امر بازاریابی تولیداتشان گردد و سبب کمک به پایداری مشاغل شود.


دکتر میر مهیار میر صالح پور
کارشناس اقتصادی و مشاور در کسب و کار های خرد و خانگی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی