دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

الگوی بازاریابی ماتل MATTEL

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

ماتل شرکت تولید کننده باربی است که فعالیت خود را از سال 1945 آغاز کرده است و در حال حاضر 75 ساله است و توانسته تجربه بسیار عالی از تولید و فروش اسباب بازی در جهان داشته باشد.

الگوی بازاریابی متال
آمار فوق العاده این شرکت سبب گردیده تا به بهانه روز جهانی عروسک به الگوی آن بپردازیم.

عروسک باربی توسط بازاریابی قوی به جایی رسید که در هر ثانیه یک عروسک باربی در جهان فروخته می‌شود و در حال حاضر تولیدات این شرکت به ۱۵۰ کشور جهان صادر می‌شود.

اما چگونه ؟؟؟!!


علل فروش بالای این محصول با توجه به مطالعات زیاد شامل عوامل ذیل گردید:
1- تنوع محصولات   

2-آشنایی با فرهنگ جوامع مختلف   

3-تلاش برای جهانی شدن

4-تلاش برای یافتن مخاطبان جدید

5-محصولی استاندارد برای جهان

کارشناس و مشاور اقتصادی
از نکات جذاب این شرکت توجه به برخی مسائل به ظاهر پیش پا افتاده اما مهم و دقیق است که شاید به راحتی از آن عبور می‌کنیم.


 این شرکت عروسک های خود را با ۱۸ رنگ چشم ۲۳ رنگ مو تعبیه کرده تا بتواند متناسب با فرهنگ جوامع مختلف حالا ارائه نماید.

جهانی شدن نباید تنها یک شعار باشد قدمهایی می خواهد که می بایست در این الگو بیاموزیم.


این  شرکت می‌داند که والدین تأثیر بسزایی در انتخاب اسباب بازی و عروسک برای فرزندان دارد لذا جامعه هدف به تبلیغاتی خود را مادران بین ۲۵ تا ۴۵ سال در نظر می گیرد.


 درس دیگر این شرکت آن است که قبل از تبلیغات به جامعه هدف خود فکر کنید . حتی اگر تبلیغات در حد ارائه یک پیامک یا ویدیو در شبکه مجازی می باشد . اگر مد نظرتان تبلیغات هدفمند است.


 یکی از شگردهای آموزنده این شرکت در امر بازاریابی با توجه به نوع محصول و نوع مشتریان انتخاب بازاریابی عاطفی است که با برگزاری کمپین های مختلف که شرکت ماتل برنامه ریزی و اجرا می کند بر روی بعد عاطفی والدین سرمایه گذاری بیشتری انجام میدهد.

کارشناس و مشاور اقتصادی
 درس آموزنده که به این افراد می آموزند که انتخاب شیوه بازاریابی با توجه به نوع مشتری و پرسونای آن انجام می پذیرد.


پس هیچگونه موفقیتی اتفاقی نیست و همواره پشت هر موفقیتی توجه و ریزبینی فوق‌العاده در آن حوزه است.

 

برای دریافت وقت مشاوره با شماره تلفن های ذکر شده تماس حاصل فرمائید.

دکتر میرمهیار میرصالح پور

  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

الگوی بازاریابی ماتل MATTEL

کارشناس و مشاور اقتصادی

کیا اینو میدونن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی