دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کارهای کوچک، مدیر عامل شرکت یاس نوین پارسه

کارآفرینی در تخفیفات

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین | يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

 کارآفرین فردی است که با نگاه خود به پیرامون از ابزارهای ساده در دسترس همگان، استفاده ویژه می‌برد.
 در روز جهانی کارآفرینان بر آن شدم که به یک ابزار در دسترس همه در کسب و کار که تخفیف است و متاسفانه اکثریت فروشندگان از آن ابزار استفاده مناسبی نمی‌برند نگاهی داشته باشیم.

کارآفرینی در تخفیفات
 در ابتدا دوست دارم یک واقعیت را در تخفیفات بگویم و آن هم اینکه تخفیف علاج مشکل فروش نیست. فقط یک مسکن است. اگر بد طراحی شود اقتصادی هم نیست. اگر نتیجه مثبت هم بدهد ممکن است ایجاد شوک در فروش نماید.


سلاحی است که باید آخر از همه استفاده شود در صورتی که بسیاری از افراد اول از همه آن را استفاده می نمایند.
 تخفیفات استراتژی فروش نیست فقط یک تکنیک کوتاه‌مدت است و تنها بخشی از روشهای پیشبرد فروش است نه همه آن.


چند سوال مهم در این زمینه برای استفاده از این ابزار وجود دارد:
•    چه زمانی مجاز به جنگ تخفیفی هستیم؟
زمانی مجاز هستیم که هدف جلوگیری از ورود رقبای جدید باشد و هدف اساسی گرفتن سهم بازار باشد.
 توان مالی خوبی داشته و بتوانیم در جنگ قیمت لطمات مالی نبینیم و خریدار واقعی و نهایی به قیمت حساس باشد.
موارد بسیار زیادی دیده شده است که نیاز به جنگ قیمتی نیست اما ما به دلیل آنکه فقط جهت افزایش فروش همین راه را می‌دانیم، از آن استفاده می‌کنیم و نتیجه می شود زیان بی دلیل از کاهش سود.

کارآفرینی در تخفیفات
•    چه زمانی تخفیف جواب می‌دهد؟
 زمانی که می‌خواهیم یک محصول را معرفی کنیم نیاز به تبلیغات داریم.
 اینکه کالا را چگونه تولید می نماییم, چگونه قیمت‌گذاری می کنیم, چگونه توزیع می‌کنیم, همه و همه می تواند در تبلیغات ما بیاید و همه و همه بخش‌های از بازاریابی است. در کل اهداف کلان فروش ما بر مبنای آن شکل می گیرد که تخفیف یک جزء از عملیات اجرایی فروش است.

به فکر کسب و کارهای بومی خود باشیم
•    ریشه‌های بازی تخفیف کجاست؟
-    نگرش کوتاه مدت در فروش
-    نداشتن اطلاعات جامع از بازار و نشناختن رقبا
-     حساسیت بالا به حرکات رقبا
-    بالا بودن اطلاعات مشتریان از شرایط سایر تامین کنندگان
-    کمبود نقدینگی
-    حاشیه زیاد سود کالا
-    داشتن ظرفیت مازاد

در جمع بندی می توان گفت که همانگونه که مشاهده شد یک ابزار کوچک کمک کننده در فروش می تواند آثار مثبت و یا منفی در حجم فروش ما ایجاد نماید. کارآفرین موفق کسی است که از این ابزارها به نحو مطلوب استفاده نماید.

 

دکتر میرمهیار میرصالح پور
کارشناس و مشاور اقتصادی
مدیر عامل شرکت فروشگاه های یاس نوین پارسه

  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی ، مدیر عامل شرکت یاس نوین

کارآفرینی در تخفیفات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی