دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مفهوم بهره وری در کسب و کار کوچک

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

کارشناس و مشاور اقتصادی

بهره وری را می توان بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه در زندگی انسان معنا کرد.
به نظر می رسد بهره وری اصلا با کمبودهای مختلف متولد می شود به این مفهوم که افراد به خاطر آنکه بخواهند در هزینه صرفه جویی نمایند . معمولا ابتکاراتی را رقم می زنند که منجر به بهره وری می شود .

از اهداف بهره وری می توان به کاهش هزینه ، افزایش تولید و خدمات ، افزایش کیفیت و استفاده بهینه از زمان اشاره کرد.

مک دونالد چگونه از بهره وری در رونق کسب و کار خود استفاده کرد؟


بهره وری بدون ارتقای کیفیت ، امری بیهوده است . این افزایش کیفیت می تواند در بهبود امور مادی نظیر تولید کالا و خدمات و شرایط کار و امور معنوی شامل بهبود شیوه زندگی کردن نیز باشد .

درمان قطعی بیکاری در کسب و کارهای کوچک


اما چرا نام مقاله را بهرهوری در کسب و کارهای کوچک نهادم. در کسب کارهای کوچک ما عمدتا با کمبود نیروی انسانی تا کمبود سرمایه و امکانات و تجهیزات روبرو هستیم و برای بقای خودکاری جزء ارتقاء بهره وری نداریم. امروز می خواهیم یک نکته کلیدی بگوییم که بهره وری از یادگیری و آموزش رقم می خورد اما چگونه؟

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

شناخت اقیانوس ها جهت سفر به آن با نگاه بازرگانی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

شناخت اقیانوس ها با نگاه بازرگانی

دنیای کسب و کار از دو نوع بازار تشکیل شده که آنها را با عناوین اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز می شناسیم در روز جهانی اقیانوس بر آن شدیم که آشنایی نسبی با این دو اقیانوس به زبان کاملا ساده داشته باشیم.

منظور از اقیانوس قرمز بازارهایی هستند که قوانین و قواعد رقابت در آنها کامل شکل گرفته و برندها در اذهان شناخته شده و به شهرت رسیده اند. برای مثال صنعت نوشیدنی های گازدار مثال واضحی از یک اقیانوس قرمز است که برندهایی مثل کوکاکولا و پپسی در آن پیشتاز بوده و در کنار آنها شمار زیادی شرکت های کوچک به فعالیت می پردازند.
 
در اقیانوس آبی شرایط متفاوت است . بازار جدید و ناشناخته ای است که هنوز رقابت در آن شکل نگرفته است. در صنعت تاکسی های اینترنتی ، اسنپ مثال خوبی از این بازار است.

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

درمان قطعی بیکاری در کسب و کارهای کوچک

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس و مشاور اقتصادی

نرخ بیکاری جوانان ایران بیش از دو برابر نرخ بیکاری جوانان جهان است. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ایرانی کمی زیر ۳۰ درصد ، در حالی که این رقم برای جوانان هم این رده سنی در جهان ۱۲ درصد است . در گزارشی از مرکز آمار ایران نیز مشخص گردید که ۶۰ درصد بیکاران در ایران را مردان و ۶۶ درصد افراد بیکار در گذشته شاغل بوده و به دلیل مختلف از جمله شرایط نابسامان اقتصادی که مهمترین دلیل این وضعیت در کشور و جهان می باشد.


در طی دهه ۱۳۶۰ تا این وضعیت به وجود آمده به دلیل آنکه بسیار نو و جدید بود افراد به دهه شصت نسل سوخته می گفتند که اگر ما به دهههای گذشته که شرایط آن را می دیدیم به نظر این نامگذاری منطقی به نظر میرسید. اما امروزه با وجود دهه 1370،1380 و 1390 می توان دریافت که وضعیت اشتغال در دهه ۶۰ خیلی هم بد نبوده اما نکته هایی که در این ۴ دهه متاسفانه خیلی تغییر نکرده است که به دلیل شرایط فرهنگی خانواده متاسفانه افراد همواره بین شغل اداره جات دولتی با کارآفرینی و اشتغال زایی همواره آیتم شماره ۱ را قبول می کنند و دلیلی مانند آنکه سرمایه لازم را برای کار ندارند یا ریسک کارهای آزاد بالاست انتخاب نمی نمایند.

اثرات کسب و کار در اقتصاد را از زبان دکتر میرمهیار میرصالح پور کارشناس و مشاور اقتصادی بشنوید

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

بازاریابی 4P در مک دونالد

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

بازاریابی 4P در مک دونالد

مک دونالد شدن شیوه های بازاریابی مناسب را می طلبد . این شیوه ها مانند یک ابزار در اختیار همگان وجود دارد اما برخی از آن استفاده و مک دونالد می شود و برخی این ابزار را دارند اما نمی توانند از آن استفاده نمایند برای مثال همه افراد در خانه آچار و چکش و سایر ادوات اولیه را دارند اما چند نفر می توانند تعمیرات لوازم خانه را انجام دهند و بالاتر از آن چند نفر می توانند بهترین الگو در تعمیر لوازم خانگی در منزل باشند ، تفاوت در چیست؟


به نظر می رسد تفاوت در عدم شناخت درست عوامل بازاریابی باشد در این مقاله می خواهیم از طریق یکی از الگوهای رایج در علم بازاریابی به نام آمیخته بازاریابی (  4P  ) نگاهی ویژه در روز جهانی همبرگر به یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای مک دونالد داشته باشیم.  و ببینیم از سال 1940 که مک دونالد شروع به کار نمود آیا اهرم شانس در موفقیت او تاثیر بیشتری داشت یا شناخت و بکارگیری ابزارهای بازاریابی مانند 4P.

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی