دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

کارشناس و مشاور اقتصادی

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی , مشاور اقتصادی درحوزه کسب و کارهای کوچک

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۱ نظر

نورو مارکتینگ یکی از حوزه‌های جدید در بازاریابی است که از تکنولوژی پزشکی مانند عکسبرداری مغزی (FMRI) برای مطالعه بر روی واکنش مغز به محرک های بازاریابی استفاده می کند.


 محققان از عکسبرداری مغزی استفاده می‌کنند تا دلیل و چگونگی تصمیم مشتری در مورد محرک ها را بفهمند و بدانند کدام قسمت مغز آنها را تحریک به اقدام مورد نظر خود می کند.

نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش
امروزه بزرگترین چالش یک مدیر تولید، چه کارخانه و چه یک تولید خانگی، آن است که چگونه می‌توان در حالی که پول کمتری خرج می کنند نتیجه بهتری بگیرند.


اولین بار در سال ۱۹۹۰ گری زالتمن که استاد دانشگاه هاروارد بود به این مفهوم پی‌برد که شرکت‌هایی نظیر نستله ، جنرال موتور ، کوکاکولا و  پپسی از آن زمان تاکنون از این روش استفاده می کنند. هر شرکت تا زمانی موفق است که بفهمد ترجیح مصرف کننده چیست.


 فریضه ساده نورومارکتینگ این است که مشتری ها ممکن است دروغ بگویند اما آمار نه.


 از اصول نورومارکتینگ برای توسعه تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ساخت درست آنها استفاده می شود.


از آنجایی که تبلیغات اصولاً فرآیندی خلاقانه است نورومارکتینگ می تواند از طریق ارزش افزایی به وسیله فهم بهتر تاثیر تبلیغات بر روی افراد در تبلیغات موفقیت آنها اثرگذار باشد. این نکته را فراموش نکنیم که ترجیحات مشتری بیشتر به عادت ها تجربه شخصی و نظرات دیگران در مورد محصول و خدمات بستگی دارد. تصمیمات خریدار کاملا لحظه‌ای بوده و شاید چندثانیه کاملاً عوض شود. تغییر نظر مشتری نیاز به اطلاعات جدید ندارد فقط کافی است با تغییر شرایط نظر مشتری را عوض کرد ( مثل  ترتیب معرفی محصولات )
 

 اگر ما بتوانیم با این علم ذهن مشتریان را بهتر بشناسیم بهتر می توانیم بر آن مدیریت داشته باشیم
در پایان چند توصیه بر اساس یافته‌های نورومارکتینگ در دنیا که آثار مثبت بر فروش دارند را به عنوان نمونه ذکر، امید آنکه بتواند برای شما نیز مفید باشد.


1-     اطلاعاتی که تناقض و تضاد دارد را برجسته کنید . برای مثال اگر طراح دکوراسیون هستید به جای نمایش فرآیند پیاده سازی کار طرحتان, عکس ابتدا و انتهای کار را نشان دهید.


2-    اطلاعاتی که از طریق احساسات دریافت میشه را فعال کنید . برای مثال لواشک برای تست بگذارید یا کبابی هایی که هواکش را بر روی  خیابان تنظیم می کنند.


3-     اطلاعاتی که در مورد سود و زیان مخاطب باشد را بدهید.


4-    اطلاعات قابل لمس درک می‌شود.


5-    اطلاعاتی که در اول و آخر به مشتری می‌دهیم مهم است . در واقع مخاطب در ۴ ثانیه اول به برداشت و قضاوتی از شما می کند به زبان ساده گفته می شود برخورد اول مهم است.


6-    اطلاعات بصری را جدی بگیرید بالای ۶۰ درصد اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود از طریق چشم است تصاویر در بازاریابی اهمیت زیادی دارد آنها را جدی بگیرید.

 


دکتر میرمهیار میرصالح پور
کارشناس و مشاور اقتصادی حوزه کسب و کار کوچک
مدیر عامل و نائب ریس هیئت مدیره شرکت یاس نوین پارسه

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

بررسی الگوهای رقابتی مک دونالد

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

همانطور که می دانید مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان است که با بیش از ۳۳ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. قصد داریم در این مقاله یکسری از ویژگی های بارزی که باعث تمایز مک دونالد از دیگر برند ها می شود بپردازیم.

بررسی الگوهای رقابتی مک دونالد
•    از لحاظ تعداد شعبه در جهان، مک‌دونالد با داشتن بیش از ۳۳ هزار شعبه، بزرگتر از کینگ برگر ، آربی ، وندی و کبول است.
•    تعداد کارمندان مک دونالد در سراسر دنیا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می باشد که از جمعیت کشورهایی نظیر اسلونی، مقدونیه و بحرین بیشتر است.
•    مک دونالدی ها هر سال یک میلیون آمریکایی را استخدام می کنند و بر اساس آمار از هر ۸ کارمند آمریکایی، یک نفر کارمند مک دونالد است.
•    مک دونالد بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در بریتانیا است.
•    از لحاظ معروفیت برندینگ، طبق یک نظرسنجی، نشان مک دونالد در بین مردم بیش ازصلیب به رسمیت شناخته شده است.

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

رابطه بین بیکاری و خودکشی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه یک میلیون نفر در دنیا به دلیل خودکشی فوت می کنند و خودکشی یکی از علل مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال به شمار می رود. مشکل اساسی این گروه سنی چیست؟

شاید ادامه تحصیل، تشکیل خانواده و فقر از مهمترین دلایل بیکاری می باشد.

اقدام به خودکشی در زنان بالاتر و اقدام به خودکشی منجر به به فوت در مردان بیشتر است. شایع ترین روش های خودکشی مسمومیت و قرص برنج هستند. آمار و ارقام نشان میدهد که از هر ۱۰۰ هزار خودکشی، شش نفر جان خود را از دست می دهند. تاهل و اشتغال دو عامل بازدارنده خودکشی معرفی شده است و از آنجایی که تاهل به طور معمول با اشتغال گره خورده است، فرد بیکار نمی تواند زندگی را اداره کند، لذا رفع بیکاری را از عوامل مهم در بهبود روند این گناه بزرگ و کبیره می دانند.

رابطه بین بیکاری و خودکشی

درست است که دولتها همواره نقش اساسی در رفع بیکاری دارند و یکی از علل و اساس بیکاری هم تورم می باشد، اما کارآفرین بودن ما نیز در بیکاری ما موثر است.

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

رستوران های سیار ( کار فود ) گام کوچک برای ورود به صنعت بزرگ خوراکی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

در دنیا مطالعه هایی در اکثر رستوران ها صورت گرفت با این موضوع که در منوی رستوران ها در جهان ، کدام غذاها محبوب ترین ،غذا ها در بین منوها متنوع است.


نتایج نشان داد که غذاهای متشکل از از برش های متنوع گوشت از جمله پیتزا – سمبوسه یکی از 3 غذای برتر در اکثر رستوران ها است که برگرفته از غذاهای الهام گرفته از خوراکیهای خیابانی است.

رستوران های سیار کار فود car food
طی 5 سال اخیر آمار ارقام نشان می دهد که فروش اسنک و خوارکیهای سریع مانند سمبوسه و غیره 6 درصد نیز افزایش یافته در صورتی که فروش محصولات رستورانی با منوی کامل با 3 درصد افزایش فروش روبرو بوده است.


بر اساس آمار موسسه All Business  صنعت خوراکی یکی از دشوارترین حوزه ها برای کسب و کار تازه است به نظر من شروع و ورود در این صنعت چناچه از طریق کار فود ها انجام شود یعنی شروع کار در صنعتی بزرگ با گامی کوچک و این کار برای کسانی که وارد این صنعت نشده اند و تجربه ای جز غذا خوردن در این رستوران هارا تجربه نکرده اند ، کار درستی به نظر می رسد.


یکی از مهمترین بخش های مربوط به رستوران های سیار، نوع غذاهای منو ما است توجه داشته باشیم هر غذایی را نمی توان در پشت یک خودرو طبخ کرد پس باید سراغ غذا هایی باشیم که به راحتی پشت خودرو تهیه شوند از طرفی سرعت کار هم مهم است چون مشتری در شرایط طبیعی حضور در یک رستوران مانند صندلی راحت با فضای دارای تهویه مناسب نیست، اگر مشتری مدار باشیم باید مراقب زمان و خستگی مشتری هم باشیم.


شاید بهتر باشد برای شروع فعالیت خود ابتدا از محل های خلوت تر شروع کنیم تا توانایی خود در تحت پوشش قرار دادن مشتریان خود را بسنجیم. متاسفانه بسیاری از رستوران های سیار بدون توجه به بودجه خود شروع اولیه کار را در محله هایی شلوغ آغاز می کنند و بعد با مشکلاتی نظیر عدم توانایی تهیه مواد اولیه مناسب و کافی برخورد می گردند. اگر هم منوی متنوع نداشته باشند و کیفیت کار پایین باشد، به سرعت با عدم رضایت مشتری مواجه می شوند.

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

تعاون و اشتغال پایدار

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

کارشناس و مشاور اقتصادی
اشتغال پایدار از بازار پایدار و فروش پایدار سرچشمه می‌گیرد. فرق نمی کند که مواد غذایی تولید کنیم، صنایع دستی داشته باشیم و یا خدماتی مانند آموزش، به هر حال نیاز به یک بازار ثابت و پایدار داریم.

 

برای داشتن بازار پایدار نیازمند آن هستیم که به تمام اجزاء کار خود به صورت کامل نگاه ویژه داشته باشیم. بدین مفهوم که نگاه کنیم و نیاز دقیق را شناسایی کنیم، شکاف را در آن کسب و کار بیابیم و به این سوال جواب منطقی دهیم که ورود ما به بازار چه مشکلی را مرتفع می نماید.


پایداری شغلی بدون نگاه کامل به زنجیره از تولید تا فروش و حتی خدمات پس از فروش اتفاق می‌افتد. ما همواره نباید در اشتغال پایدار به تولید پایدار توجه کنیم بلکه باید به تمامی زنجیره تولید (تولید تا فروش و خدمات پس از فروش) بیاندیشیم.

تعاون و اشتغال پایدار

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی

پادکست آموزشی آمیخته بازاریابی

دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی | پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

همانطور که می دانید بازاریابی بخش اصلی هر کسب و کار می باشد.

پادکست آموزش حضور در نمایشگاه 4

برای اجرا کردن صحیح بازاریابی در هر کسب و کار می بایست که ابزارهای بازاریابی را بشناسیم. ابزارهای بازاریابی از این جهت اهمیت دارند که شما با دانستم علم آنها می توانید فروش خود را چند برابر کنید. به ابزارهایی که برای بازاریابی استفاده می شوند، آمیخته بازاریابی می گویند. آمخته بازاریابی یا 4p چهار رکن بازاریابی می باشند.

چرا آمیخته بازاریابی اهمیت دارد؟

در این پادکست صوتی به اهمیت و جایگاه اولین پی "محصول" می پردازیم.

 


دریافت

کارشناس و مشاور اقتصادی

کارشناس و مشاور اقتصادی

سید علیرضا عبدالهی کسب و کار خرد و خانگی

.


  • دکتر میر مهیارمیر صالح پور، کارشناس و مشاور اقتصادی